מגמות בתחום – חוקר פרטי

חוקר פרטי – מגמות בתחום

חוקר פרטי – מגמות בתחום החקירות.

מנשים או גברים החושדים בבגידה ועד הונאות כלכליות, הצורך בחוקרים פרטיים לא השתנה. 

אך בעוד הצורך האנושי בחקירות פרטיות לא השתנה, האמצעים בהם משתמשים חוקרים פרטיים בהחלט משתנים כל הזמן. 

שנת 2020 נפתחת בסימן הדיגיטל – מרשתות חברתיות ועד אפליקציות למסרים מידיים, כולם כלים המשמשים חוקרים פרטיים בחקירות, מעקבים ואיסוף עדויות. 

לא רק שהאמצעים הדיגיטליים הם כלי בחקירות, אלא הם גם זירת התרחשות בפני עצמה, למשל ברשתות החברתיות נוכל למצוא פדופילים המסתתרים מאחורי זהות בדויה ועוד פשעים אחרים. 

חוקר פרטי בימינו נדרש לשלוט היטב באמצעים הטכנולוגיים.

אם לפני שני עשורים כאשר רצינו לגלות אם גבר בוגד באשתו, או שעובד מבצע גנבות בעסק, מעקב היה אחד הכלים העיקריים בחיפוש אחר הראיות. 

בעזרת המעקב יכולנו לדעת היכן נמצא החשוד, מה הוא עושה ועם מי הוא נפגש. 

היום המצב שונה, בעוד כל אחד מאיתנו נהנה מהנוחות הרבה של הטכנולוגיה, כמו למשל תקשורת באמצעות מיילים, הודעות וואטסאפ, מצלמה בטלפון, אפליקציות ניווט ורשתות חברתיות – כך אנו גם משאירים אחרינו עקבות ותיעוד לכל תנועה שעשינו, לכל מקום שהיינו בו ולכל שיחה שניהלנו. 

אף אחד לא אוהב שמישהו אחר מתעסק לו בטלפון, אפילו אם לא עשה שום דבר רע, הסיבה לכך היא שבאמצעות הטלפון ניתן לדעת המון על המשתמש, כולל פרטים אינטימיים ופרטיים רבים שאינו מעוניין לשתף. 

כולנו מבינים שבזכות האפליקציות השונות ניתן לדעת עלינו המון.

כאשר מדובר בחקירות פרטיות, אמנם הכל במסגרת החוק, החוקרים הפרטיים ישמחו לשים את ידיהם על כל מידע שניתן להשיג מאותן המדיות, כולל מידע אשר חשוף באופן ציבורי. 

תתפלאו כמה מידע חשוב לצורך חקירה ניתן להשיג באמצעות גלישה ברשתות חברתיות, יש המון מידע גלוי שניתן למצוא מבלי לפרוץ לאף חשבון.

שיחות ווצאפ - מקור אין סופי לראיות בשנים האחרונות
שיחות בווצאפ מככבות בימינו בתיק החקירה בכל תחום שהוא.

בתור אחד השועלים הוותיקים בתחום, עם ניסיון של כשני עשורים בחקירות פרטיות, אני חייב לציין שאין תחום שהושפע מהמפכה הדיגיטלית יותר מהתחום שלנו.

חוקרים פרטיים בימינו חייבים לתת תשומת לב לנושא הדיגיטל, זהו כלי חשוב מאוד עבורם. 

מי שמנסה להסתיר מידע בוודאי מוחק הודעות, היסטוריית גלישה ועוד – אלו הן נסיבות מחשידות בפני עצמן. 

חוקרים פרטיים צרכים לשלוט בטכנולוגיה ולדעת היכן לחפש את המידע וכיצד ניתן לשחזר מידע שנמחק. 

כל פרט מידע הוא חלק קטן מהתמונה המלאה, אך כאשר החוקר הפרטי אוסף מידע בעזרת אמצעים שונים הוא בסוף מצליח לגלות את התמונה המלאה ולמצוא את הראיות שהוא צריך לצורך החקירה.

הטלפון הנייד הוא כלי רב עצמה אשר יכול לספק לנו מידע רב על המשתמש בו ולכן כל חוקר פרטי ישמח לשים את ידו על הטלפון הנייד של החשוד ולשלוף מתוכו מידע. ישנן אפילו אפליקציות מיוחדות אשר ניתן להתקין אותן על טלפונים ניידים בדרכים מתוחכמות ובאמצעותן לאסוף מידע.

חשוב רק לציין שעל חוקר פרטי תמיד לפעול במסגרת המותר בחוק אשר מגן על פרטיות הציבור. 

ראיות אשר לא הושגו באמצעים חוקיים הן אינן קבילות בבתי המשפט. 

בתי המשפט יקבלו רק ראיות שעומדות בקריטריונים המצורפים בתרשים הבא:
תרשים ראיות שמותר לחוקר פרטי לאסוף - ראיות קבילות בבית המשפט

אי קבילות של ראייה תהפוך אותה למיותרת לחלוטין, מה היא שווה אם היא לא יכולה לשמש אותך? יחד עם זאת, זאת הקטנה שבצרותייך, שכן איסוף ראיות באופן לא חוקי יכול (ואף צפוי) להשיט עלייך עיצומים כספיים וקנסות, ובמקרים חמורים אף לסבך אותך בהליכים פליליים ובעונשי מאסר.

זו אחת הסיבות המרכזיות שאני מציע לכל בן אדם שצריך לאסוף מידע כלשהו להתייעץ תחילה עם חוקר פרטי, ובעת בחירת החוקר, להקפיד על בחירת חוקר פרטי המתחייב לעמוד בדרישות החוק.

פנו לגעש על מנת לקבל שיחת ייעוץ חינמית בה נבחן את דרכי הפעולה המונחות לפתחכם ונעזור לכם להחליט כיצד לפעול.

Rate this post
דילוג לתוכן