חקירת מהימנות עובדים

חקירת מהימנות עובדים

חקירת מהימנות עובדים, נחוצה בכל עסק שרוצה להצליח.

אם אתם מעוניינים להעסיק עובדים חדשים, או חושדים בהתנהגות של אחד העובדים הקיימים שלכם, חוקר פרטי יכול לסייע לכם בחקירת מהימנותם.

לבעל עסק יש המון דאגות על הראש: ספקים, פרנסה, מיסים, בירוקרטיה ועוד ועוד. כבעלים של משרד חקירות, אני מכיר את ההתמודדות היום-יומית הזו היטב. אחת מנקודות החולשה היא כאשר גם האנשים עליהם אנחנו שואפים לסמוך, בוגדים באמוננו, ולצערי זה קורה לעתים קרובות מדיי.

מדיי יום בעלי עסק חווים גנבות (של סחורה, כסף, ציוד ואף לקוחות), דליפות מידע, ועוולות נוספות מידי האנשים שהם משלמים להם את השכר מדיי חודש. מדובר בתופעה בזויה שגורמת למשבר אמון ולפגיעה בעסק. לעתים רבות – העובדים לא מפגינים רחמים ומביאים את העסק עד כדי סף פשיטת רגל.

על מנת למנוע מקרים כאלה מבעוד מועד, אנו בגעש מציעים ללקוחותנו שירות של בדיקת מהימנות. שירות זה מסייע לבחון את העובדים ולגלות האם הם מסתירים משהו או שניתן להעסיק אותם ולתת להם אחריות נרחבת ללא חשש. אחד הכלים המרכזיים שאנו משמתמשים בו לצורך הבדיקה הוא מעקב אחר העובדים באופן זה אנו מסייעים להגן על העסק מפני ריגול עסקי,  או חוקרים מעשי גניבה והשחתה, בהתאם לצורך שעולה מבעל העסק.

אחת הדרכים להתגונן מפני העובדים היא להתקין מצלמות נסתרות בבית העסק, במיקומים שמועדים לפורענות, ללא ידיעת העובדים. חשוב שאת העבודה יבצע חוקר פרטי שמכיר את שיטות הפעולה, ויודע למקם את המצלמה באופן סמוי לחלוטין במקומות שבהם תביא את המידע הרלוונטי ואת הראיות הדרושות לפתיחה בהליכים מול העובדים הסוררים.

מתי יש צורך בחוקר פרטי לבדיקת מהימנות עובדים

כפי שציינו לאורך המאמר, בדיקת מהימנות עובדים יכולה לסייע רבות לבעלי עסקים במגוון מקרים, אותם ניתן לחלק ל-3 תחומים מרכזיים:

  • רצון להעסיק אדם חדש בארגון.
  • רצון לקדם עובד לפוזיצייה בה ייחשף למידע רגיש או יהיה בעל גישה לכספים וסחורות יקרות.
  • חשד לפלילים אצל אחד העובדים.

מתי לחשוד בעובד?

לבעל עסק בד"כ יש אינטואיציה חזקה בנוגע לעובדים שלו, ובכל זאת בשל השילוב של הרגש והאמונה שיצר האדם טוב מנעוריו, בעלי עסקים מכחישים את חשדותיהם שלהם וקוברים אותם עמוק במקום לטפל בהם ולעמת אותם עם המציאות. לצורך כך, ריכזנו מספר "נורות אדומות" שיסייעו לכם להכריע האם עכשיו זה הזמן לנקוט פעולה מול העובדים שלכם:

  1. היעדרויות ממושכות.
  2. חוסר במלאי.
  3. היעלמות של סכום משמעותי מהקופה.
  4. מתחרה שנמצא לאחרונה באופן קבוע צעד אחד לפניכם.
  5. ציוד יקר שנהרס או נגנב.

כמובן שיש סיבות רבות נוספות, לחשוד בעובדים הקיימים ולהתחיל את הבדיקות, שתלויות באופי העסק שלכם אותו אתם מכירים בצורה הטובה ביותר. 

Rate this post
דילוג לתוכן