כיצד חוקר פרטי יכול לסייע באיסוף מידע עסקי?
זקוקים למידע עסקי על המתחרים?
צריכים להשמיד או לגרוס סחורה בפיקוח?
עובדים בדרגים שונים, החלו להתפטר בתירוצים שונים?
תוכן עניינים
לייעוץ דיסקרטי בנייד: 050-5796679
פיקוח של חוקרים פרטיים
למה עסק מבוסס ויציב זקוק לפיקוח של חוקרים פרטיים?
בעיקר עסקים מבוססים ויציבים כלכלית זקוקים לפיקוח.
למשל, עסק ליצור מזון כדוגמת שטראוס וחיידק הסלמונלה.
בשטראוס ביצעו ריקול ענק בעקבות חיידק סלמונלה שהתגלה בקו הייצור של השוקולד.
שטראוס היו חייבים להשמיד את התוצרת הנגועה בחיידק הסלמונלה, שחלילה לא תגיע חזרה לציבור.
פיקוח על מה בדיוק?
ליתר ביטחון כדאי שמשרד חקירות, שהוא גוף חיצוני יהיה אחראי, יפקח על השמדת התוצרת ויצלם את השמדתה, בסופה יספק דו״ח מפורט ויחתום עליו.
זאת במטרה שאף אדם לא ייקח חלק מהתוצרת וחלילה ימכור אותה.
בכל המפעלים ליצור מזון, יש צורך בהשמדת תוצרת ומי שיכול לפקח על כך בצורה אופטימלית, שהתוצרת לא תגיע לידיים זרות, הם החוקרים הפרטיים.
הפיקוח נעשה בצורה צמודה, מהיציאה מהמפעל, על לסיום ההשמדה, זה כולל בדיקה של התוצרת המושמדת, שלא ניתן לשחזרה.
לא רק במזון מדובר, אלא גם תוצרת שצריכה להגיע לגריסה.
ליווי סחורה יקרה
כשסחורה יקרה יוצאת מהמפעל לחלוקה.
כשחומרי גלם יקרים אמורים להגיע מהנמל למפעל.
כשמדובר בחומרי גלם מאוד ייחודים/בלעדיים ויקרים, או שהמפעל קיבל זכות ייחודית להפצתו, כמו: מתכות שונות.
יש צורך בפיקוח על הסחורה שלא תגיע לידיים הלא נכונות.
דוגמה: למפעל כימי בדרום נשלחו עובדים מטעם ארגון פשע, במטרה לגנוב חומר לערבוב תרופות.
אותו חומר לערבוב תרופות, שימש את ארגון הפשע לערבוב סמים והגדלת משקל הסם מבלי להשאיר סימנים.
לרוב הסם לא נמכר טהור, מערבבים אותו עם חומרים (סוכר ענבים, רעל עכברים) שמעלים את משקלו ומשאירים סימנים.
מידע עסקי משובח
משרדי חקירות, אוספים מידע על מתחרים, לדרישת הלקוח.
המידע יכול להיות ספציפי על אנשים, חברות ובעלי תפקידים.
הלקוח יקבל החלטות המבוססות על מידע מדויק ולא תחושות בטן.
זה תחום לגיטימי וחוקי אשר הפך להיות פרקטיקה מקובלת בארץ ובעולם.
תחום המודיעין העסקי אפילו נלמד ברמה אקדמית.
איסוף מידע על פעילות חברה, סודות מסחריים, תהליכי עבודה ושיטות ייצור.
איסוף מידע עסקי, מצריך יצירתיות ובדמיון, על מנת לדעת היכן למצוא את המידע.
משרד חקירות פרטי שזו מומחיותו, יאסוף מידע בדרכים חוקיות ולגיטימיות, תוך שמירה על החוק.
מידע ממקורות זמינים והצלבתו, מאפשר לראות את התמונה המדויקת.
כיצד משרד חקירות אוסף מידע עסקי?
רוב המידע בעצם גלוי לעין – רק צריך לדעת היכן לחפש.
אחד המקומות המעניינים לאיסוף מודיעין עסקי הוא באירועים מסחריים.
כמו למשל בכנסים, תערוכות וירידים.
אירועים מהם אפשר לשאוב כמות אדירה של מידע עסקי.
באירועים מסוג זה תוכלו לפגוש לקוחות וספקים.
אפשר ללמוד המון על מגמות בשוק, על טכנולוגיות חדשות, על התחרות.
לפי סקרים אשר נעשו על ידי SCIP (ארגון עולמי העוסק במודיעין עסקי), למעלה מ 80% מהנשאלים מגיעים לתערוכות וכנסים לצורך איסוף מידע.
למעשה זוהי דרך יעילה ואפילו זולה.
כמות גדולה של בעלי עניין נמצאים במקום אחד.
מידע עסקי ברשתות חברתיות
מקור מעולה לאיסוף מודיעין עסקי הוא ברשתות החברתיות.
רבים מחזיקים בחשבון באחת או יותר מהרשתות החברתיות.
כל שימוש ברשתות החברתיות מסייע לאסוף מידע.
בעזרת הרשתות החברתיות, ניתן לקבל מידע רב על האסטרטגיה השיווקית של המתחרים.
ניתן לראות את השפה השיווקית שבה בחרו.
את המסרים השיווקיים.
קהל היעד ואפילו לקבל הצעות מחיר.
במקרים רבים עובדים לא זהירים, חושפים מידע בעל ערך, רק צריך לדעת אחרי מי לעקוב.
לקוח סמוי
אינטראקציה ישירה עם העסק, עליו אנו רוצים לאסוף את המידע.
פרונטלי:
חוקרים פרטיים אשר מתחזים ללקוחות.
החוקרים נכנסים לתוך בית בעסק, בעזרת ציוד צילום סמוי ושואבים מהעובדים את המידע הנחוץ.
טלפוני:
בדרך זו נשתמש, כשאין קבלת לקוחות באותם עסקים.
באמצעות שיחות טלפוניות דולים מידע.
ניתן לבלב בין השניים, ע"י רכישה בנקודת המכירה ופנייה למוקד השירות.
המידע באמת נמצא מול העיניים, צריך רק למצוא אותו ולחבר בין הנקודות.
כמות המידע המסתובבת היא עצומה ובלי מיקוד ומטרה קשה להפיק תועלת.
מה אפשר לדעת בעזרת מידע עסקי?
מאפשר לארגון להשיג אינפורמציה עדכנית, שעשויה להשפיע על היבטים שונים של העסק.
התועלות של מודיעין עסקי, הן:
שווקים והזדמנויות – לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות ושווקים חדשים.
לזהות מגמות ולקבל השראה לרעיונות חדשים ופורצי דרך.
זיהוי המתחרים – לזהות את המתחרים הפוטנציאליים והכוחות הפועלים בשוק.
זיהוי נכון של המתחרים, מסייע לבנות את האסטרטגיה והבידול העסקי.
איומים עסקיים – כל דבר שיכול לאיים על הארגון (או להוות הזדמנות).
חקר טכנולוגי – מידע על מוצרים וטכנולוגיה הנמצאים בתהליכי פיתוח ובמוצרים קיימים.
ניתוח קשרים עסקיים – אפשר למפות את הקשרים העסקים והאינטרסים המשותפים.
אסטרטגיית השיווק של המתחרים – להבין את האסטרטגיה השיווקית.
לסקור את מסעות הפרסום ומבצעי קידום המכירות.
מבט פנימי אל המתחרים – מידע על התרחשויות שונות בארגונים המתחרים, כמו:
חילופי מנהלים ועובדי מפתח, פתיחת נקודות מכירה חדשות או קווי ייצור ועוד.
כלי מינוף למשא ומתן – במהלך המשא ומתן כל צד מחפש כלים שיעניקו לו יתרון.
ניתן להשיג מידע שיסייע במשא ומתן ויעניק יתרון.
"פישינג" גניבת פרטים
מהו "פישינג"?
האם קיבלתם הודעת SMS או כל הודעה אחרת, שממש נראה שהגיעה מהבנק או מחברת האשראי או מ"ביט" שמבקשים מכם לאשר את פרטי כרטיס האשראי או פרטי כניסה לחשבון הבנק?
אם קיבלתם הודעה כזו, אז זה בדיוק "פישינג" שמטרתו לדוג את פרטי כרטיס האשראי או חשבון הבנק ולרוקן אותם.
בשום פנים ואופן לא למלא את הפרטים ואם אתם דואגים אז תתקשרו לברר עם חברת האשראי או הבנק.
דוגמה להודעת "פישינג" שקיבלתי
מודיעין מסכל
אתם יכולים להיות בטוחים כי המתחרים מסתכלים עליכם ואוספים מידע בכל דרך אפשרית.
מי שעוסק באיסוף מידע ומכיר את השיטות ונקודות החולשה, יעניק לארגון ייעוץ לגבי סיכול המאמצים המודיעיניים של המתחרים.
במקרים רבים עובדים ואפילו מנהלים מתוסכלים עומדים מאחורי הדלפות מידע.
ניתן לנצל זאת לטובתכם על מנת להדליף מידע (דיסאינפורמציה), המשרת את מטרתכם.
מידע עדכני, יכול לעשות את ההבדל, בין הצלחה לכישלון.
געש חקירות – מידע עסקי
חקירה עסקית היא עניין רגיש ומורכב מאוד, הדורשת מעורבות של משרד חקירות מקצועי ומיומן.
בחקירת בגידות, אנו אוספים מידע עסקי, על בני הזוג, שישמש את לקוחותינו בהמשך הדרך.
אנו מקפידים על ניהול חקירה חוקית, באמצעים מתקדמים ומביאים ללקוח מידע עסקי כגון:
- החלטות אסטרטגיות של המתחרים.
- שינויים ארגוניים אצל המתחרים.
- נקיטה בצעדים שיווקיים ועסקיים.
- שיתופי פעולה אסטרטגיים.
- השקעות כספיות.
- רכישות ומיזוגים – טרם יציאתם לציבור הרחב.
- וכו'
געש – שירותי אבטחת מידע
בגעש חקירות, נדאג שמידע עסקי, לא ידלוף החוצה, אל המתחרים.
- נתקין עבורך ציוד צילום סמוי.
- נבצע בדיקה להימצאות מערכות האזנה בעסק וברכבים.
- נסייע למנוע איסוף מידע ע"י מתחרים עסקיים.
ריגול עסקי
כאשר אתם שומעים את המושג ריגול עסקי, אתם עשויים לדמיין חוקר פרטי עם כובע גרב על הראש, מתגנב לאחת הקומות בבניין משרדים.
כשהוא בפנים, הוא נכנס לתיקיות מוצפנות במחשב וגונב את סודותיה המסחריים של החברה. המשימה הושלמה בהצלחה!
אם זה מה שדמיינתם, אז כנראה שאתם מתבלבלים בין ריגול עסקי, לבין סרטי משימה בלתי אפשרית, או משהו שראיתם בנטפליקס.
ריגול עסקי הוא דבר אשר באמת קיים, זהו לא דבר דמיוני, אך היו בטוחים שהוא לא מתבצע בצורה הזו.
ישנם אמצעים רבים בעזרתם ניתן לבצע ריגול עסקי, וזאת מבלי לחדור לפרטיות של אף אחד, מבלי להשיג גבול ומבלי לעבור על שום חוק.
המונח ריגול עסקי, שמתייחסים אליו משרדי חקירות עוסק בשני דברים:
השגת מידע על מתחרים – על מנת לסייע ללקוח להשיג יתרון תחרותי.
סיכול ריגול נגדי – כלומר גיוס הניסיון של חוקרים פרטיים, על מנת למנוע מאחרים להצליח לשים את ידם על מידע ארגוני רגיש.
בהזדמנות זו כדאי גם להדגיש את ההבדל, בין מודיעין עסקי לבין ריגול עסקי.
מודיעין עסקי הוא איסוף של מידע ממקומות שונים, על מנת לספק לעסק תמונת מצב חשובה ומדויקת, לצורך קבלת החלטות וקביעת אסטרטגיה.
מודיעין עסקי הוא לאו דווקא תחום לחוקרים פרטיים, הוא יכול לגעת בתחום משפטי, חשבונאי וכו‘.
במקרים רבים, אנשים מהתחום האקדמי מתעסקים במודיעין עסקי ולא חוקרים פרטיים.
למשל, חברה אשר תרצה להשקיע במדינת עולם שלישי, עשויה להזדקק למודיעין עסקי, אשר ינתח את היציבות הפוליטית והכוחות הפועלים באותו השוק.
ריגול עסקי, זו עבודה לחוקרים פרטיים, כמו: מעקבים, תצפיות, חקירה בכיסוי ועוד.
כיצד זה מתבצע?
עכשיו כשאתם יודעים כיצד לא מתבצע ריגול עסקי, נשאלת השאלה, כיצד אנו כן יכולים לאסוף מידע על מתחרים וזאת מבלי להפר שום חוק.
האמת שישנם דרכים רבות, כל מה שצריך זה לחשוב ביצירתיות ולהתחיל לחשוב היכן ניתן למצוא את המידע שאנו מחפשים.
כל עסק זקוק לפתרון אחר בהתאם לתחום פעילותו, אך להלן כמה דוגמאות לשיטות בהן מתבצע ריגול עסקי מבלי להפר שום חוק.
איתור ספקים באמצעות מעקבים ותצפיות – נניח שאתם רוצים לגלות, מי הם ספקי חומרי הגלם של מפעל מסוים, דבר אשר יכול לתת לכם אינדיקציה מסוימת, לגבי סוג החומרים ותהליכי הייצור.
ישנה אפשרות לשלוח חוקרים פרטיים, אשר יבצעו תצפית, לעבר כניסת הספקים של המפעל הנחוץ, יזהו את משאיות הספקים הנכנסות בשערי המפעל, אם יש צורך, יבצעו מעקב אחריהם ויאספו מידע חשוב, אשר נחוץ למזמין.
איתור לקוחות באמצעות מעקבים ותצפיות – אם תרצו לדעת מהו היקף הפעילות של המתחרים, עם אילו לקוחות הם עובדים, תוכלו להזמין חוקרים פרטיים, על מנת לעקוב אחר רכבי החלוקה של המתחרים, או באופן דומה לראות מי הם הלקוחות, אשר נכנסים למשרדם.
איסוף מידע באשפה – למרות שעסקים נוהגים לגרוס מסמכים, לעולם אינכם יכולים לדעת מה תמצאו בפחי האשפה.
אפילו פתק קטן שהמזכירה רשמה למנכ“ל או למנהל השיווק במהלך הישיבה, בסוף התגלגל לאשפה, יכול לחשוף בפניכם מידע חשוב מאוד.
חיטוט באשפה יכול לעזור לכם לגלות מידע על חומרי גלם, ספקים ועוד הפתעות רבות.
אפילו חומרת מחשב נזרקת לפעמים לפח מתוך חוסר זהירות או חוסר מודעות ואז ניתן לשחזר ממנה מידע.
רשתות חברתיות – פעילות ברשתות חברתיות היא מקור חשוב למידע בכל סוג של חקירה, לרבות ריגול עסקי.
אנשים רבים משתפים מידע בחשבונותיהם הפרטיים מבלי להיות מודעים לכמויות המידע העסקי שאפשר להשיג ממנו.
לדוגמה, מעקב אחר הפעילויות ברשתות החברתיות של אישי מפתח בארגון ואפילו בני משפחותיהם, יכול לרמז לנו הרבה על פעילותם העסקית.
דוגמה לרשת חברתית שממנה ניתן לאסוף מידע היא הרשת המקצועית לינקדאין.
רשת זו יכולה להיות מקור מידע חשוב, רק צריך לדעת לאסוף את רסיסי המידע ולהרכיב את התמונה המלאה.
למשל אולי החברה לא פרסמה שהיא סוגרת חטיבה ומפטרת 50 עובדים, אך בעזרת רשת הזו תוכלו לגלות שפתאום הם נפלטו בחזרה לשוק העבודה.
למשל אם חברה מסוימת שלחה נציגים בכירים על מנת לבחון את האפשרות של הקמת מפעל בהודו, אולי הם לא יפרסמו זאת ברשתות החברתיות באופן מוצהר, אך אנו יכולים פתאום לראות תמונות שלהם ולהתחיל להבין שמשהו מתרחש.
עובדים ממורמרים – בכל ארגון אתם עשויים למצוא עובדים ממורמרים, אולי בגלל שלא קיבלו קידום, או אולי סיבה אחרת.
עובדים ממורמרים עשויים להתפתות בקלות לספק מידע, מתוך שאיפה לנקום ולהעניש את המעסיק.
בזכות תפקידים בארגון הם עשויים לנדב הרבה מידע פנימי מתוך תסכול אישי.
ישנם גם עובדים אשר מוכנים לנצל את הגישה שלהם למסמכים על מנת למכור מידע.
כמובן שחשוב לוודא שבמקרים כאלו אינכם שותפים לפשע.
ריגול עסקי כריגול מסכל
הסיבה שפונים לחוקרים פרטיים היא לא רק לצורך השגת מידע על המתחרים, אלא גם לצורך מניעה של דליפת מידע וגנבת מידע.
למשל הזכרנו את נושא הפריצה לחשבונות מייל, בעוד ברור לנו שהדבר אינו חוקי, איננו יכולים להתחייב על כך שהמתחרים שלכם מכבדים את החוק.
מסיבה זו ישנו ביקוש גדול לריגול עסקי מסכל.
כלומר ארגונים מחפשים אחר הניסיון של חוקרים פרטיים, על מנת לסתום את כל הפריצות וליישם מדיניות אשר תצמצם כל דליפה של מידע.
ריגול מסכל מונע גם דליפת מידע אותו המתחרים ינסו להשיג בדרכים לא חוקיות וגם מנסה לסתום פרצות אשר מאפשרות איסוף מידע בקלות.
לצורך הדוגמה סיכול ריגול עסקי יכול לשים דגש על שיפור האבטחה של מחשבי הארגון, קביעת מדינות קפדנית של גריסת מסמכים, שימוש במידור, בדיקות פוליגרף על מנת לזהות מקרים בהם עובדים מועלים באמון תמורת בצע כסף.
לא פחות חשוב לבדוק את כלל העובדים והעובדים החדשים בפרט.
לדרוש מהעובדים להציג תעודת יושר מהמשטרה, יכולה למנוע צרות לעסק.
אנחנו מתחייבים לסודיות מלאה וזמינים עבורך 24/7.
לייעוץ דיסקרטי: 050-5796679
שאלות על מידע עסקי
על מי אוספים את המידע?
אנו אוספים מידע עסקי על כל גורם רלוונטי לכם במסגרת מגבלות החוק.
בפניה אלינו תקבלו את המידע הדרוש לכם, בין השאר:
מתחרים, שותפים, משקיעים, יזמים, עובדים ועוד.
כיצד אוספים מודיעין עסקי?
איסוף של מידע עסקי מצריך מיומנות, יצירתיות וידע רב בתחום, כדי לחלץ אותו באופן חוקי.
מה מודיעין עסקי יכול לגלות לי?
החוקרים הפרטיים שלנו אוספים מידע עסקי בכל מקום הדרוש לכך בארץ.
אנו מספקים שירות למגוון לקוחות בארץ ומחו"ל, המתעניינים מסיבות מגוונות במודיעין עסקי בארץ.
היכן אתם מבצעים איסוף של מידע עסקי?
אנו אוספים מידע עסקי בכל מקום הדרוש לכך בארץ.
אנו מספקים שירות למגוון לקוחות בארץ ומחו"ל, המתעניינים מסיבות מגוונות במודיעין עסקי בארץ.